Pludselig tryktab på varmt vand

Hej med jer - Vi har pludseligt mistet noget tryk på det varme brugsvand. Der er stadig højt tryk på koldt vand og vores varme er der også fuld tryk på, det er alene trykket på det varme vand der pludselig er halveret. Temperaturen på det er uændret. - Jeg synes jeg har været alt igennem, er der nogen der har et fif ud fra billedet? Varmtvandsbeholderen er slukket da pillefyret leverer varmt vand. Jeg har forsøgt at lade det varme vand løbe imens jeg har åbnet for den grå sikkerhedsventil. Og det er alle haner i hele huset, det er ikke enkelte haner, så intet med skidt i filtre eller ved balofix.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der sidder en kontraventil i dit sikkerheds aggregat den kan sidde fast , hvis der er en lukkehane på den så prøv at åbne og lukke nogle gange. Eller åbn for en varm hane og slå forsigtigt med en hammer på aggregatet.
Hej John - Tak for dit svar. Jeg tænker også fejlen må ligge der. Du snakker om den røde hane  på billedet ikke? Der var ikke gevinst, den er meget stram, men at åbne og lukke/slå på siden hjælper ikke. Giver det mening at åbne aftappet på siden?
Hvis der er meget kalk i vandet kan der sidde en kalkprop - typisk lige omkring stedet hvor det varme vand kommer ud af VVB - typisk i en bøjning. 
Det er lidt svært at se på foto's men den røde hane hvor VV kommer ud - hvor meget flow kommer der ud af den ?
Den hane på varmtvands afgang den der hænger nogle gummiringe på er der tryk der? og er det en kontraventil lige under der kan drille måske i forbindelse med cirkulation.
Jeg har lige haft åbnet for den røde afgangshane på varmvandssiden og der er massere af tryk på der - så problemet må ligge efter. Det kunne godt ligne du har ret i at der sidder en kontraventil lige under der. Jeg har forsøgt at banke lidt på den uden held - hvad dælen kan jeg gøre herfra?
Annonce
Det rustfri rør går det til toppen af vvb og sidder evt.noget ventilværk her.
Ja det gør der, håndtaget du ser der er et vi bruger ifm. sommer og vinteropsætning, vi har en stor akkumuleringstank stående til badekar, hurtigere varmt vand på 1.sal osv. - Hvis jeg drejer på håndtaget, så er der fuldt tryk på vandet igen. men på vores normale vinteropsætning er der stadig lavt tryk på.
Kan du lave en systemtegning over ruterne og ventilerne.

Måske det dernæst er nemmere at gætte på hvor tilstopningen er ?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis