Udjævne niveauforskel mellem to sammenlagte rum

Hej Forum,

Jeg er i gang med at give vores gamle garage en større renovering - dog kun med henblik på brug til opbevaring og hjemme-snedkerværksted. Garagen er oprindeligt ét rum på cirka 30 kvm, men har af tidligere ejer været opdelt i to med en let væg - benyttet til opbevaring af bil i den ene ende og værksted i den anden.

Jeg har nu fjernet væggen og gulvet i værkstedet og kan konstatere, at der er et niveauforskel mellem de to rum på cirka 3 cm - værkstedet er den lave del.

Mit spørgsmål er så, hvordan jeg skaber et ensartet og nivelleret gulv? Bør jeg først oprette de 3 cm så gulvene kommer tæt på samme niveau inden jeg benytter en ‘flydespartel’? Eller bør man benytte en spartel i én arbejdsgang, der så pålægges med f.eks. 35 mm i det gamle værksted og 5 mm i den del, hvor der holdt bil? Alternativt, bør/kan man udligne de 3 cm med isoleringsplader af flamingo eller lignende før ‘flydespartel? Eller er der en fjerde metode, der er mere korrekt at benytte sig af?

Venlig Hilsen
Andreas Simonsen
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det giver kun mening med flydespartel hvis du skal have anden belægning ovenpå.

Hvis du kun skal have et plant betongulv, er det langt billiger blot at lave et nyt pudslag på den del der er for lavt. Dvs. muregrus og cement udlagt og afrettet med en retteskinne og efterfølgende pudset med et pudsebrædt.

Det holder også bedre end ren spartel.

Selvbygger med stort S. 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også