Frost og varmtvandsbeholder på loft

Vi har fået installeret vores varmtvandsbeholder på loftet i sommerhuset, og er kommet i tvivl om vi skal være bekymrede nu hvor der er op til -12 graders frost et par dage. Der løber ca 70cm isoleret rør mellem varmtvandsbeholder og inden de kommer ind i væggen igen. Der er holdt 13 grader i huset. Loftsrummet er sådan er ventileret et, hvor der kun er isoleret ned mod selve rummene i huset. Min egen antagelse er, at i og med varmtvandsbeholderen er tændt og de øvrige rør ligger i væggen i er opvarmet hus, er det ok. Men jeg hører gerne fra her :) Pft
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Når der ikke er forbrug på det varme vand, er der en risiko for at vandet fryser på både til- og afgang. Er der tændt for vandvarmeren?


fase
Hvis du har 70 cm rør frit hængende i det ventilerede “tagrum”, og der ikke er noget vandforbrug, vil det fryse på et tidspunkt, nærmest uanset hvor meget røret er isoleret. Sådan et rør skulle have været ned under loftisoleringen.
Tror løsningen vil være et selvregulerende varmekabel.

Søren O
S. Fabrin skrev den 16-01-2024 18:52:24

Når der ikke er forbrug på det varme vand, er der en risiko for at vandet fryser på både til- og afgang. Er der tændt for vandvarmeren?

 Yes den er tændt 

Søren O skrev den 16-01-2024 18:56:07

Hvis du har 70 cm rør frit hængende i det ventilerede “tagrum”, og der ikke er noget vandforbrug, vil det fryse på et tidspunkt, nærmest auanset hvor meget røret er isoleret. Sådan et rør skulle have været ned under loftisoleringen.
Tror løsningen vil være et selvregulerende varmekabel.

 God ide! Kan egentligt også godt være det ligger under isoleringen. Er jeg faktisk ikke klar over 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis