Niveauforskel støbt fundament tilladelse

Hej alle sammen  

Jeg har fået støbte et fundament til et nyt hus. Hvor jeg nu kan se at der er stor niveauforskel nogen steder over en 1 cm på en længde af 10 m. Jeg synes at det er alt for meget og entreprenøren siger at det holder sig inden for det tilladte for et støbt fundament.  

Jeg tvivler lidt på dette og vil hører om nogen kender til reglerne eller hvad der normalt tilladt.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
I forhold til  koten skulle tolerancen være, (DS2427) +5 - 15 mm

Så teoretisk må der være 20 mm i afvigelse, hvis det holder sig til max 5mm over kvoten, og 15 mm under.
(medmindre du har stillet skærpet krav til entreprenøren)


Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 15-01-2024 09:20:55

I forhold til  koten skulle tolerancen være, (DS2427) +5 - 15 mm

Så teoretisk må der være 20 mm i afvigelse, hvis det holder sig til max 5mm over kvoten, og 15 mm under.
(medmindre du har stillet skærpet krav til entreprenøren)

 I forhold til DS2427 så holder de sig inden for området med de tolerancer der refereres til.  

"Det ordner sig i finpuds" som murerne altid sagde førhen.  
Denne beskedne afvigelse rettes ved første skift i muren. Altså ved plus/minus i mørtel tykkelse. Og det ses overhovedet ikke bagefter da sokkelpuds også går op over første mørtelfuge. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 15-01-2024 23:33:19

"Det ordner sig i finpuds" som murerne altid sagde førhen.  
Denne beskedne afvigelse rettes ved første skift i muren. Altså ved plus/minus i mørtel tykkelse. Og det ses overhovedet ikke bagefter da sokkelpuds også går op over første mørtelfuge. 

 Der skal lægges gulv oven på gulvet. Så det er mere den del som bliver udfordrende når der er den forskel. 

Hmm, så er det vel ikke fundament ( som er det murene står på), men i stedet terrændæk du har fået støbt ?
I så tilfælde tror jeg, der er andre tolerancekrav, - men dit er nok stadig indenfor.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis