Dække et hul til el installation med et lampeudtag

Jeg har fået lavet spots på badeværelset, og i forbindelse med dette er der et hul i loftet, hvor samlingerne til installationen sidder.
Samlingerne sidder i et gammelt lampudtags rør. I forbindelse med salg skal hullet dækkes, og da det er et gammelt dags rør, er selve hullet mindre end de moderne størrelser - så et almindelig afblændingsdæksel er for stort.
For at undgå at bore hullet større og lave den helt store ændring, er det så en mulighed, at montere et lampeudtag hvor jeg skruer selve udtaget fast i loftet omkring hullet, og selve el-delen af lampeudtaget kommer ind i hullet?
Lampeudtaget bliver ikke koblet til noget el, men skal blot virke, som en måde at få et blædingsdæksel til at sidde fast.
Jeg håber min forklaring giver mening…

Jeg har søgt internettet tomt efter andre måder, og dette virker umiddelbart, som den mest realistiske.. Elektrikeren som lavede spots er imellemtiden gået konkurs, så at spørge dem er ikke en mulighed.


3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
 Et billede fortæller mere end 1000 ord  
Du skal ikke montere lampeudtag. Hvis hullet er 44 mm (sandsynlig) så bruger du et Fuga blænd dæksel i 1 modul størrelse (50 x 50  afbryder ) 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis