Garage til mandehule

Hej,

Jeg skal igang med at lave min garage om til en mandehule. I den forbindelse er jeg meget i tvivl, om hvilken løsning jeg skal bruge til væggene. Garagen bliver delt i to rum. Et lille rum til skur og udendørsting. Dette rum bliver ikke opvarmet, og jeg er også i tvivl, om væggene skal isoleres deri.

Rummet der skal laves til mandehule får således en væg ind til skuret (væggen skal lige laves først). Jeg er meget i tvivl om, hvordan jeg skal isolere rummet. Gulvet bliver slået op og der kommer isolering i, ligeledes bliver taget enten skiftet eller renoveret med henblik på god isolering. Rummet er ikke så stort (ca. 10-15 kvm.) og vil blive opvarmet med en varmepumpe.

Væggene består af mursten med puds på. Pudset sidder ikke så godt fast mere flere steder. Jeg har kigget på følgende løsninger:

1. Træskelet med Rockwool batts (og alt der ellers medhører til den løsning). Problemet med løsningen er, at den tager en del af pladsen i rummet.

2. Varmvægsplader. Jeg er dog i tvivl, om de er ligeså gode til at isolere, som den anden løsning. Dertil ved jeg ikke, om de må sættes på sådan en væg?

Jeg er helt ny på renoveringsfronten, så alle råd modtages med kæmpe tak.

På forhånd mange tak for hjælpen.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er rigtigt at du mister lidt plads men jeg ville da gå med træskellet med rockwoolbats, det er også forholdsvist nemt at gå til, hvis man ikke har prøvet det før.
Gips i en kun delvist opvarmet garage er lidt suspekt pga mulig fugtpåvirkning indefra, men ellers er varmvægspladerne bedre på de parametre der hedder at de har samme eller bedre isolering uden kuldebro v. skelet, kan ikke optage fugt fra ydervæggen og der er ikke noget organisk der sidder skjult og være årsag til råd.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

tusind tak for svar :)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også