Hej,
Jeg skal igang med at lave min garage om til en mandehule. I den forbindelse er jeg meget i tvivl, om hvilken løsning jeg skal bruge til væggene. Garagen bliver delt i to rum. Et lille rum til skur og udendørsting. Dette rum bliver ikke opvarmet, og jeg er også i tvivl, om væggene skal isoleres deri.
Rummet der skal laves til mandehule får således en væg ind til skuret (væggen skal lige laves først). Jeg er meget i tvivl om, hvordan jeg skal isolere rummet. Gulvet bliver slået op og der kommer isolering i, ligeledes bliver taget enten skiftet eller renoveret med henblik på god isolering. Rummet er ikke så stort (ca. 10-15 kvm.) og vil blive opvarmet med en varmepumpe.
Væggene består af mursten med puds på. Pudset sidder ikke så godt fast mere flere steder. Jeg har kigget på følgende løsninger:
1. Træskelet med Rockwool batts (og alt der ellers medhører til den løsning). Problemet med løsningen er, at den tager en del af pladsen i rummet.
2. Varmvægsplader. Jeg er dog i tvivl, om de er ligeså gode til at isolere, som den anden løsning. Dertil ved jeg ikke, om de må sættes på sådan en væg?
Jeg er helt ny på renoveringsfronten, så alle råd modtages med kæmpe tak.
På forhånd mange tak for hjælpen.