Hjælp til varmekald fra gulvvarme

Jeg har Wavin gulvvarme med gasfyr. Min ene zone er begyndt på konstant at kalde på varme.
Termostaten er skruet ned. Kaldetemperaturen er forsøgt på både 19,5 og 6 grader, men der kaldes stadig varme selvom temperaturen står på 22 grader på termostaten. Displayet på styrenheden bekræfter tallene er modtaget fra termostaten.

Jeg har:

  • Skiftet batterier på termostaten
  • Masseret stiften på telestaten
  • Sikret mig at hætten sidder ordentligt fast på telestaten
Er der noget jeg kan prøve for at stoppe varmekaldet?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du prøvet at genstarte din Wavin gulvvarme styreboks, altså strøm fra/til ?
Nej, det var desværre for nemt. Den lyser rødt igen. 
Din styring har tilsyneladende ikke forbindelse til termostaten. Du har vel ikke fået ombyttet termostat fra et andet rum. Kan der have været nytårsgæster som vil lave lidt fis med dig. Prøv at skrue termostaten op på 40 gr. og se om der er en anden kanal som så kalder på varme.
Ellers skal den måske programmeres ti styringen igen. 
Batteri tages ud og ind igen så kan man komme i programmerings mode Man skal så finde indstillinger på styringen. Husk at termostat skal ligge mindst 2-3 m fra styringen

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der har ikke været drillenisser, men det er et godt bud.

Da den lyste rødt i går var temperaturen 22,4 grader og termostaten sat lavere. Senere lyste den grønt, så tilbage til rødt (stadig med højere temperatur end kaldetemperatur) og nu er den grøn igen.

Jeg har ikke skiftet på konfigurationen i årevis, men nu ser jeg lige om den opfører sig mærkeligt igen, og så prøver jeg en programmering, hvis den fortsætter.

Tak for hjælpen.
Annonce
Når så den lyser grønt, så skal du være sikker på at telestat lukker ( sænker sig så blå ring er væk). 
Er det tilfældet så kan du koncentrere dig om kommunikation imellem termostat og styring. 
Prøv at skrue helt ned på 5 - 10 grader og se om det så lukker. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der har ikke været noget siden, men det er et godt rød som jeg vil bruge, hvis fejlen skulle melde sig igen. Tak for opfølgningen. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis