Dampspærre i skur?

Hej alle

Jeg har søgt en del og er stadig i tvivl:

Ville I sætte dampspærre op i et nyt skur?

Skuret bliver fuldt isoleret med 200 mm klasse 34 isolering i loft, gulv og vægge.
Gulv er støbt beton gulv.
Der kommer facadedør i og vindue med 3 lags glas.

Som udgangspunkt bliver skuret ikke fast opvarmet.

Mange tak for hjælpen 😉
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Når skuret ikke normalt er opvarmet skal der ingen dampspærre, for så vil dampspærren i visse situationer sidde på den forkerte side af isoleringen. (hvis der er koldere indenfor i skuret, end udenfor)

Jeg har et lignende skur også med 200 mm isolering i væggene, jeg har beklædt med tagkrydsfiner indvendigt , så selv uden damp spærre er det en ret tæt konstruktion.

Vi prøver igen, i morgen --
Gør det nogen forskel for jeres svar, hvis jeg sætter en el radiator op + har en fryser stående. Dvs på den måde har lidt varme på = frostfrit

Vil I stadig ikke sætte dampspærre op?
Jeg har en olie elradiator, der sørger for at temperaturen aldrig kommer under 7 gr c +, og har ingen dampspærre.
Det har ikke givet problemer, havde åbnet op ind til isoleringen og træværk, her sidste sommer i en anden forbindelse, både isolering og træ, så ud som nyt, selv om det var 13 år gammelt.

Så tænker det er godt, fugten kan vandre som den vil.

Sætter du dampspærre op, vil det være mulighed for der kommer kondens på begge sider, afhængig af temperatur og fugt forhold.

Men vil du holde en højere min. temperatur end jeg gør, ved jeg ikke hvor højt man skal op, før det vil være godt med en dampspærre.

Vi prøver igen, i morgen --
Super godt - Jeg vil lave det samme setup som dig. Mange tak 👍
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis