Lampeudtag med 8 ledninger

Hej med Jer,

Jeg er ved at sætte en lampe op, som skal sidde direkte i lampeudtaget.
Det betyder at der i lampen er 3 muffer klar til at sætte ledninger fra lampeudtaget i.

Da jeg får åbnet lampeudtaget, er der dog 8 forskellige, hvorfor jeg ikke ved hvilke jeg skal bruge

Jeg endte med at sætte 4 muffer på, da der ellers ikke var strøm i dele af lejligheden. Det er derfor, når i kigger på billedet, at det ser sådan ud.

I udtaget findes følgende (alle muffet sammen med deres makker nu):

2 sorte
2 sort/hvide
2 blå
2 grøn/gule

På lampen skal der muffes 3 ledninger på hhv.
N, L og grøn/gul

Mit spørgsmål er: hvad skal der muffes sammen i selve udtaget og hvilke skal til lampen? :)

På forhånd tusind tak! 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skriver, at du har muffet ledninger med samme farve til hinanden. Hvordan var de sat sammen, inden du begyndte?
Sæt de blå fra lampen sammen med de blå, og sæt den sorte fra lampen sammen med sort eller sorthvid. Den der tænder og slukker lampen er den rigtige. Gulgrøn sættes til gulgrøn.

fase
FrederikC skrev den 12-01-2024 14:18:10

Inden var det et ‘almindeligt’ lampeudtag. Det vil sige den klassiske med fire hjørner :) 

Hvorfor har du skiftet det ud med det viste? Var ledningerne sat sammen på samme måde? 


fase
Lampen er lavet til at gå direkte i udtaget. Så den skal sidde udenpå. Det er derfor at lampen kommer med muffer på.  
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis