kondens laver mærker på maling

Jeg har et soveværelse med kolde ydrevægge, hvor der dannes kondens om natten og når vi åbner døren til badeværelset efter bad - og det er ikke så unormalt tænker jeg.

Men på én af væggene bliver der ved med at være mærker efter at kondensen er væk. Jeg har både prøvet tørre væggen med en hårtørre for at se om det ville hjælpe og også prøvet at vaske det væk, men det hjælper ikke.

Er der nogen der har nogen ide om hvad der sker, hvad det er og hvad der skal til for at få det væk?

Jeg har overvejet at overmale det igen og sprøjte mat lak på, men ved ikke om det vil løse problemet - og jeg vil egentligt også gerne løse det på en rigtig måde.

Det er glans 5 maling, men de andre vægge, hvor der også kommer kondens forsvinder det af sig selv i løbet af dagen når væggen tørrer.

KH Mikkel
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du ikke kan løse problemet med fugt/kondens, så tænker jeg maling til vådrum ville være et godt valg...

Vi prøver igen, i morgen --
Traditionel glans 5 maling er der så lidt lak i (5%) at det ikke må blive vådt.
Problemet er ikke pletterne, problemet er at der dannes kondens. Det er kondensproblemet du skal løse, altså hvorfor kommer der kondens, er det fordi badeværelset ikke bliver udluftet tilstrækkeligt eller er det fordi dine ydervægge er dårligt isolerede.
Mit råd er at udlufte badeværelset effektivt, ventilatoren skal køre i lang tid efter et bad, og så  holde døren mellem sovevær og badevær lukket helt i.
Hvis ikke kondensproblemet løses, vil det ende med skimmelsvamp.
Og så, du har vel ikke sne på lofter, som ligger og smelter?

Venlig hilsen
Knud
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også