Tagfod, Ville I skabe mere ventilation?

Hejsa

Jeg et ved at renovere et rum på 1.sal.. 
I skunk,  skal der isoleres, men når jeg kigger ud, ser drt ud som om der er lige i underkanten af ventilation, gør det ikke?

Jeg tænker, om jeg burde save toppen af gasbetonblokkene, for at forbedre ventilationen af tagfladen?

Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg prøvede at save lidt af.. 
Det viste sig mu, at det kun er en godt 45mm tyk gasbetonplade, der ligger ovenpå remmen.. kan det have været for at isolere? Det er bygget i 1965.

Når jeg løfter den væk, kan jeg mærke der kommer markant mere luft op.. 
Planen er at montere winwin-plader ned mod.

Ville I fjerne gasbetonen? 

Hermed et foto derned.. 
Har I bud på, hvad gasbetonpladen gør? Isolering?

Jeg ville helt klart  fjerne gasbeton. Der kan have været mange og forkerte grunde til at sætte den blok. Jeg har set steder hvor der ved hele kanten var udfyldt med isolering " fordi det var å kold oppe i loftrummet" Til gengæld groede der svampe på alt træ. Jeg testede ikke om de var spiselige   

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Tak..
Jeg hiver dem af. 

Hehe.. ja, der findes nok mange kreative "løsninger "😱

Når du fjerner Gasbetonen bør du overveje at monterer en form for net, så du ikke får uønsket utøj ind, hvis der er større åbninger neden under, max 8 mm sprækker for at undgå f.eks. mus.
Du skal også være obs. på om der er nok udluftning i kip.
Annonce
Jeg synes at kunne se et udhæng uden for muren med underbeklædning. Er der sprækker der til udluftning så kan det være smart med net i disse, så man undgår både mus, fugle og visse insekter. 

På den del, er der faktisk ikke udhæng, men det går ned mod et fladt tag. Det er lavet uhensigtsmæssigt,  da der er for lidt ventilation, tænker jeg, der er utætte samlinger mellem flere af teglene hernede, dem lader jeg lige være med at tætne, ikke? 
Et par spær længere til siden er der reelt udhæng, med udhængsbrædder, her skal jeg nok være opmærksom på at få monteret net, jeg har faktisk en rulle liggende 🙂

Ventilationen kan godt undværes i et par fag blot den er ok i de fleste fag. 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis