Hvad er denne dims / VVS / Fjernvarme

I mit fjernvarme anlæg (København) sidder denne hane (billede) i radiator kredsløbet. Som det ses er der en "skrue" udover selve drejehåndtaget.
Jeg vil spørge om det er nogen som ved hvad der kan gemme sig bag denne skrue? Og hvad formålet er? Jeg er ikke selv meget for at kigge efter, da jeg er vant til at en fjeder eller andet rammer mig i øjet når jeg skruer på noget.
Jeg er på jagt efter det som hæmmer cirkulationen i mit anlæg, feks et filter.
Pft.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg gætter på en ballofix Filterfix..

Den kan endda renses..

Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Kære Lyhne1

Tak fra bunden af mit optøede hjerte. Jeg kunne ikke finde ud af at få filteret ud, men jeg skyllede flere gange med en kanyle, og der er nu mere power på varmen end der har været længe. 
Godt at det blev løst!
Jeg er nysgerrig: Lukkede du bare for håndtager/balofixen og så kunne du åbne ind til filteret uden at der løb vand ud? Eller måtte du lukke for vandet tidligere på strengen?

Mvh. AllanE
AllanE, Jeg lukkede bare for hanen på Ballofixen og skruede "låget" af. Det var ikke nødvendigt at lukke af andre steder. 
Sien sidder midt i kuglen, som når den er drejet i afspærret retning, lukker for vandet fra begge sider, og åbner for adgang via proppen i siden. Rimelig genialt design, når det ellers fungerer/ikke er groet fast.

Elektronikteknikeren
Det er smart!! Men kræver selvfølgelig at man motionerer den jævnligt. 

Mvh. AllanE
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis