Isolering af kobber Gasrør??

Hej,

Jeg er i gang med at isolere vores vandrør på vores gasfyr, men kommer så til at tænke på, skal man endelig isolere sine kobber gasrør?

Er der nogle VVS'er, som kan forklare mig om det er nødvendig? Det skal lige siges, skuret er ikke opvarmet, og temperaturen kan godt falde til de -5 ved rigtig hård frost, men ellers ligger den omkring 0 i denne tid.

Tak!!
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mener det fryser ved ca 180 minusgrader. Så tror du har andre problemer før frossen gas bliver en realitet 
Flaskegas får problemer fra 0  til minus 22 afhængig at gastype  - med den rette gas kan du bruge gasgrill i frostvejr. men der er shelter brugere som i disse dage ikke har kunne varme vand til kogepunktet. Taler vi naturgas formoder jeg det leveres som luftart og ikke i væskeform.

Naturgas leveres i overfladerør i såvel Alaska som Sibirien, så jeg vil fortsat mene, at den gængse naturgasbruger er død af frosne lunger før man opdager sprængte vandrør 
Ved normalt tryk går naturgas på væskeform ved -162 C - og det skal så være koldere før det fryser.

Kurt54 skrev den 12-01-2024 17:39:12

Ved normalt tryk går naturgas på væskeform ved -162 C - og det skal så være koldere før det fryser.

Jeg formoder at lungerne fryser før det 😳🤣

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis