Manglende flow i gulvvarme kreds

Hej, håber i kan hjælpe mig lidt på rette vej

Jeg har et gulvvarme system med 2 kredse. 1 til Stuen (Den til venstre) som nok er 40 meter lang. Og 1 til køkken/alrum (kreds i midten) som er 85-100 meter. Her i de kolde dage selvom jeg har termostat til køkken/alrum stående på maks. kommer temperaturen ikke over 21 grader. 
Jeg fandt så ud af man kunne dreje på flowmålerne, den lille stod før på 3 l/min den skruede jeg på så den nu står på 1,3 ish. Og så prøvede jeg at dreje den til køkken/alrum på maks. flow. Men den kommer bare ikke højere op end de 3 som den står på på billedet. 
Pumpen har jeg prøvet at sætte på konstant fart på maks. 
Jeg har haft termostaten til køkken/alrum stående på maks. de sidste par dage, men rummet vil ikke over 21 grader. Huset er energimærke F. 

Nogen der kan hjælpe mig på rette vej. :) 
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Og det er ikke umiddelbart luft i systemet, har luftet ud ad flere omgange. 
Er dit system indreguleret korrekt? Det tyder på at der ikke er nok flow i din kreds.

Vi skal ikke hjemad, vi skal fremad

Ja det er det der er problemet, og som jeg skrev har jeg prøve at regulere 1 kreds som ikke er ret lang så der ikke er meget flow på den. Men den store kreds selvom flow er fuldt åben kommer flowet ikke op på mere end maks. 3,3-3,5
Jeg fandt ud af på mit, en Danfoss-2-kreds, at man skal skrue flow-viser op for at åbne for fremløbet...

Jeg ved ikke om det samme kan gælde for dit setup?

Kan du mærke med fingrerne om returslangen er kolde/varme ? - altså under isoleringen.
Annonce
De godt 3 l/min er maksflow for en kreds i 20 mm rør. Er det ikke nok til at varme huset op skal du hæve fremløbstemperaturen.

Selvbygger med stort S. 
Enig med Thomas Mygind 🙂
hvordan føles reurslangen, fra den lange kreds?

Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Venner tråden er 1 år gammel, ved ikke hvorfor den pludselig skal genoplives? 
Haha! 
Jeg håber du har gået styr på gulvvarmen🙂
Godt nytår🥳

Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis