Tvivl om væg kan væltes

Hejsa,

Jeg kunne godt tænke mig at vælte væggen markeret med blå på vedhæftede plantegning ude ved bryggers/værelse. De sorte streger illustrere vægge og det røde kryds en ikkeeksisterende væg.

Vi bor i et andelshus, hvor der er opført 14 identiske huse, lige pånær vores, hvorfor plantegningen ikke stemmer helt overens. Det er desværre det bedste jeg har kunne finde på kommunens hjemmeside.

Væggen er ca. 100 mm tyk og opført i gasbeton. Jeg har svært ved at se, om der hviler spær el. lign. ovenpå væggen, da der er en gangbro på loftet, som er i vejen. 

Tør jeg vælte væggen, eller skal jeg alliere mig med en der ved lidt mere end mig? 

Mvh. Mathias

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds. 
Du har gitterspær og de er selvbærende, så denne vægstump er ikke bærende. Den står ikke vinkelret på en ydervæg så den er heller ikke stabiliserende. Den kan du uden risiko fjerne. 
Der kommer naturligvis nogle reparationer ved gulv og loft men det hører jo med. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Hvis du bor i en andelsbolig, ville jeg nok lige spørge bestyrelsen om lov til at foretage sådan en ændring, inden du foretager den.

fase
Mange tak for svar! Så lærte jeg også lidt idag, måtte lige ind og undersøge, hvad gitterspær var. Tak for hjælpen! Jeg må igang med afdækningen og bajonetsaven.
Den er vendt i foreningen, der er ingen problemer. Men tak :)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis