SPlit i pakdåse på termostat fløj ud

Halløj godtfolk

Jeg har ret meget styr på drikkevandsinstallationer med utroligt lidt når det kommer til varmeinstallation.

Jeg skulle sætte Danfoss ECO termostater på to raditaorer og der jeg skruede de gamle termostater af gik der ca 5 sekunder så poppede stiften fra pakdåsen ud og fladt på gulvet og der stod vand ud af hullet den sad i.

Så vidst jeg kan forstå burde splitten da sidde fast med en clip/låsering eller lignende i den anden ende så den ikke kan poppe ud?

Ventilen er ud til at virke fint for så snart termostaten er sat på kan splitten jo ingen veje flyve. Og varme åbnes/lukkes fint

Bør jeg skifte pakdåserne eller kan de virke fint sådan? (ved godt de koster meget lidt)

Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det er tæt med stiften isat behøver den vel ikke ny pakning - ellers ligner det en kegleformet pakning du skal bruge. ( måske kan du stramme pakning omkring stiften )

cdp skrev den 07-01-2024 22:56:18

Hvis det er tæt med stiften isat behøver den vel ikke ny pakning - ellers ligner det en kegleformet pakning du skal bruge. ( måske kan du stramme pakning omkring stiften )

Pakdåsen er jo nem at skifte selv, men den ventilkegle du nævner eer jo en del af selve ventilen og så skal der jo lukkes for vandet hvis den skal skiftes.

Det er stiften i den røde cirken i pakdåsen der ryger ud pga låseringen er faldet af. 

Men jeg har ikek skruet hele ventildåsen af og set om ventilfjederen og sædet lukket helt i.

Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
At stiften flyver ud er normalt. Giv den lidt Vaseline og stik den ind igen,

Bent Andersen skrev den 08-01-2024 00:31:48

At stiften flyver ud er normalt. Giv den lidt Vaseline og stik den ind igen,

Super :-)

Jeg gav den lidt silikonefedt og måtte med lidt besvær holde den inde mens jeg satte termostaten på for at undgå den skyd ud igen.

Ved lejlighed skifter jeg nok pakdåserne så jeg ikke risikerer at splitten skyder ud igen og der drykke vand på gulvet skulle ejg have brug for at have termostaterne af og glemme at stiftens låsering er faldet af.

buller27 skrev den 07-01-2024 23:08:15

cdp skrev den 07-01-2024 22:56:18

Pakdåsen er jo nem at skifte selv, men den ventilkegle du nævner eer jo en del af selve ventilen og så skal der jo lukkes for vandet hvis den skal skiftes.

Det er stiften i den røde cirken i pakdåsen der ryger ud pga låseringen er faldet af. 

Men jeg har ikek skruet hele ventildåsen af og set om ventilfjederen og sædet lukket helt i.

Du kan ikke skifte membranen. Det er en del af ventilen. Hele ventilen skiftes. Termostaten kan flyttes over på den ny ventil.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis