"Trekant" gipsvæg

Hej
Hvad er den bedste fremgangsmåde til at få lavet en trekant som vist på billedet så finish bliver pæn og lige. Vi skal ligesom på billedet have 2 døre i samt opsætte en gipsvæg mellem de 2 værelser. Har dette et navn så vi kan søge nogen guides på hvordan vi laver det eller en smart måde at gøre det på?
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror ikke det har en bestemt betegnelse. Jeg har lavet en over etage hvor det skulle være sådan i begge ender. 
Det er simpelthen ikke vanskeligere end ved lige vægge. 
Jeg bruger stållægter, og fermacel. Men princippet er det samme. 
Du sætter lægter fast på gulvet og ved loftet præcis som din tegning viser. Så sættes lodrette lægter op. Skal vi kalde dem ved døre skrå og den lange væg lige.  Der skal så være 2 " skrå " og 1 " lige " der hvor de 2 korte skrå vægge mødes med den lige væg. Ligeledes ved de udvendig hjørner med 1 "skrå " og 1 " lige " lodret lægte.
Hvis du bruger stål lægter ( anbefales) så skal du lægge en lægte ind i denne ved hver side af døren så du har noget at skrue døren fast i. Ligeledes sættes en vandret lægte lige over døren, det stabiliseret lige der hvor presset på væggen er størst hvis der skulle smækkes med døre. 
Ved stål lægter skal du bruge 2 ekstra stykker værktøj. 1 pladesaks og en klemmetang til at samle dem med. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også