Fjerne grebet fra et badeværelsesarmatur

Kære Allesammen
Der er begyndt at løbe vand fra mit Desa badeværelsesarmatur. Jeg tænkte jeg ville åbne toppen for at se hvad problemet var. Jeg havde regnet med, at jeg ville kunne afmontere toppen ved at fjerne "knappen" der viser varmt/holdt og så tilgå en skrue derfra. Det ser dog ud til jeg skal fjerne selve grebet for at få adgang til skruen. Jeg har forsøgt at skrue grebet af uden held. Jeg har forsøgt at rengøre og smøre basen af grebet uden det har hjulpet.
 Har i et godt råd til, hvordan jeg kan gøre, eller hvilket værktøj der kan bruges til at gribe om denne tynde metalstang uden at beskadige den ?

Mvh

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tror ikke grebet skal af. Kan det ikke lykkes, hvis du finder den helt rigtige vinkel på toppen i forhold til skrue ?
djaydjay skrev den 07-01-2024 20:38:38

Tror ikke grebet skal af. Kan det ikke lykkes, hvis du finder den helt rigtige vinkel på toppen i forhold til skrue ?

 Jeg må indrømme, at jeg ikke kan se skruen, med det indblik jeg har. Hvis der er en skrue, så kan man ikke komme til den uden at fjerne grebet (se evt det nye billede). 




S. Fabrin skrev den 07-01-2024 20:40:34

Grebet, den tynde metalstang, og toppen skal ikke skilles ad. Du skal løfte begge dele op for at komme til ventilen.

 Hvordan "løfter man den op"? Den virker til at sidde ret godt fast. Det er derfor jeg tænker der må sidde en skrue der løsner den.

P.s. tak for jeres hurtige svar ! 😁
Kan du se om enden af det tynde greb inde i hullet har gevind ?
Hvis den ikke har gevind, så skal den nok ikke af.
Har du prøvet at dreje toppen i alle retninger og vinkler, for at se om der er et sted, hvor skruen er synlig ?
Annonce
Hvis du drejer grebet helt til venstre kan du så ikke tilgå skruen
Måske er der en skrue bag på, som skal løsnes. I øvrigt kan håndtaget godt sidde godt fast. Har du undersøgt om der ikke er en unbracoskrue i hullet? Kartucen kan i nogle tilfælde være ligeså dyr som et nyt blandingsbatteri. Det afhænger selvfølgelig af prisen på det du har.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis