Isolering af udluftningskanal Not-so-handy 3 5250 05-01-2024 08:58 I mit køkken er der en kanal/skakt i væggen med rist. Det trækker virkelig meget fra den. Vil det være dumt at isolere den/lukke den til? Og hvis ikke, hvordan griber jeg det bedst an? Vil gerne fixe det selv men er ikke super handy 5 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Unranked 199 8000 05-01-2024 10:55 Hvad har den været brugt til? Og er den ikke i brug mere? Vi skal ikke hjemad, vi skal fremad
Not-so-handy Trådstarter 3 5250 05-01-2024 11:00 Jeg ved ikke hvad den har været brugt til - har netop overtaget huset. Den ligner ikke at have nogen funktion der er bare hul hele vejen igennem og som det ses rist på begge sider. Køkkenet blev renoveret for 9 år siden så mit bedste bud er at der måske dengang var udtræk til emætte dér.
ev elmand 30572 7480 05-01-2024 11:07 Der har nok ikke været udtræk til emhætte da der er en rist indvendig. Men det kan have været et noget gammelt køkken uden emhætte men så med den udluftnings mulighed.Du kan bare pille risten af indvendig og fylde røret med isolerings materiale. Det kan være glasuld, rockwool eller sågar sammenkrøllede aviser til en hurtig løsning.Men du skal også sikre dig at der er udluftning i huset stadig. Det kunne så være at du skulle erstatte den indvendige rist med en justerbar spjæld. F,eks, Denne LINK Her rykker du i snoren og kan indstille den på nogle trin så du stadig har denne udluftnings mulighed. Husk at monter den med snoren øverst, så er den nemmere at indstille. Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Not-so-handy Trådstarter 3 5250 05-01-2024 11:38 Okay EV Elmand - det var da en super smart løsning! Nu har jeg foreløbig haft risten af og stoppet til med 2 gange papstykker + avispapir og så på med risten igen. Sikke en forskel allerede. Og jeg lufter selvfølgelig ud grundet kondens på de ret gamle vinduer 1000 tak, tror jeg kommer til at bruge det her forum en del. Er netop blevet skilt fra en virkelig handy mand som altid sørgede for de smarte løsninger
ev elmand 30572 7480 05-01-2024 15:37 Jamen kom endelig igen. Og for resten velkommen på siden. Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)