Hej lav-det-selv,
Kort: Skal vi søge en byggetilladelse for at udskifte en garageport med et dørparti, når rummet skal anvendes til vaskerum og ikke beboelsesareal?
Konen og jeg har købt et rækkehus, hvor der er en sammenbygget garage+depotrum+kælder i forbindelse med huset. Tilbygningen ligger mod skel, og den vil ikke blive mulig at godkende til beboelse grundet højdebegrænsning og krav om fladt tag.
Vi ønsker dog at udskifte porten med et dørparti. Opbygningen af partiet vil følge udseendet på resten af rækkehuset. Udskiftningen sker med ønske om at omdanne garagen til et vaskerum/bryggers.
Garage, depotrum og kælder er alle med gulvvarme og fuld isolering efter krav i 2008. Hertil er der installationer i nuværende depotrum (vask og vaskemaskine), der ønskes flyttet om på modsatte side af samme væg (ud i garage).
Jeg har læst lignende opslag her i forrummet, men der er ikke rigtigt kommer svar på disse, når man ønsker at omdanne garage til vaskerum/disponibelt rum. Peg mig gerne i retningen af tråden, hvis jeg tager fejl.
Tak på forhånd.
//Robot-Maestro
Tillæg: Min tvivl kommer i forbindelse med ordlyden: væsentlig anvendelsesændring