Hvad er det her for en emhætte? PpPs 7 04-01-2024 13:53 I forbindelse med kommende besøg af ventilationsrensefirma, vil jeg gøre min emhætte ren. Men har ingen anelse om hvordan.Jeg har forsøgt at finde en manual på denne emhætte, men uden held. Hvad er det for en slags emhætte? 10 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
S. Fabrin 19639 4400 04-01-2024 14:03 På billede nr 4 er vist filtrene. Tag dem ud og put dem i opvaskere, hvis du har en. Ellers vask dem i varmt vand og et opvaskemiddel. Monter dem igen. Resten skal du ikke gøre noget ved, med mindre du vil skille emhætten ad og rengøre den. fase
PpPs Trådstarter 7 04-01-2024 14:07 S. Fabrin skrev den 04-01-2024 14:03:06På billede nr 4 er vist filtrene. Tag dem ud og put dem i opvaskere, hvis du har en. Ellers vask dem i varmt vand og et opvaskemiddel. Monter dem igen. Resten skal du ikke gøre noget ved, med mindre du vil skille emhætten ad og rengøre den. Metalfiltrene har jeg haft i opvaskemaskinen 👍 Men undrer mig bare over hvordan et ventilationsfirma skulle kunne rense noget som helst i sådan en emhætte. Og hvilken slags det er. Kigger jeg på reservedele til Voss VHM 650-1 dukker der kulfiltre op. Og så vidt jeg kan se er der ikke noget kulfilter monteret?
S. Fabrin 19639 4400 04-01-2024 14:49 Hvad er det for et ventilationsfirma, der vil komme og rense hvad. Kan du ikke vise hvad hvilket firma, der vil komme og rense hvad. Bor du i hus eller lejlighed med flere lejligheder eller hvad. fase
PpPs Trådstarter 7 04-01-2024 15:10 S. Fabrin skrev den 04-01-2024 14:49:08Hvad er det for et ventilationsfirma, der vil komme og rense hvad. Kan du ikke vise hvad hvilket firma, der vil komme og rense hvad. Bor du i hus eller lejlighed med flere lejligheder eller hvad. Dansk industri- & Skadeservice. Bor i lejlighed i boligblok. De vil rense vores ventilation. Krydderiskabet oven på emhætten, samt overskabe til højre og venstre for krydderiskab skal ryddes. Annonce
ev elmand 30486 7480 04-01-2024 15:49 Så vil de ikke rense emhætten men ventilations rørene. Det kan være en udmærket ide da der er meget lort deroppe. Er det vedtaget i bestyrelsen så er det naturligvis det man gør. De piller krydderi hylden ned, skiller rørene ad og kører nogle koste og støvsuger systemer igennem. Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
PpPs Trådstarter 7 04-01-2024 16:02 ev elmand skrev den 04-01-2024 15:49:17Så vil de ikke rense emhætten men ventilations rørene. Det kan være en udmærket ide da der er meget lort deroppe. Er det vedtaget i bestyrelsen så er det naturligvis det man gør. De piller krydderi hylden ned, skiller rørene ad og kører nogle koste og støvsuger systemer igennem. Okay :) Det giver lidt mere mening nu, at de fjerner hylden og kommer ind den vej. Ville man gøre det samme hvis det var en emhætte med kulfilter? Billede nr. 3: den lille tap står på “exhaust” og ikke “recirculation” - det betyder at det ikke er en emhætte med kulfilter, ikke? Har nemlig tænkt at der var noget galt, siden der ikke sidder et kulfilter.
lyhne1 2110 4700 04-01-2024 16:36 Kulfilter er til recirkulation (her bliver luften ikke suget ud, blot filtreret). Du har en emhætte med aftræk. Det vil sige den suger luften ud og puster den ud et andet sted. Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)
PpPs Trådstarter 7 04-01-2024 20:24 lyhne1 skrev den 04-01-2024 16:36:54Kulfilter er til recirkulation (her bliver luften ikke suget ud, blot filtreret). Du har en emhætte med aftræk. Det vil sige den suger luften ud og puster den ud et andet sted. Okay 👍 Jeg vidste ikke at en emhætte kunne have mulighed for både recirkulation med kulfilter eller udsugning. Troede det var enten set ene eller det andet en emhætte kunne.
ev elmand 30486 7480 04-01-2024 22:54 Det er også enten det ene eller andet. Din er uden kulfilter så den skal have aftræk. Var der kulfilter så skulle luften en anden vej ud, nemlig tilbage til rummet, derfor denne skifte tap. Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)