Lidt fygesne på loftet

Hejsa. Efter den ret voldsomme snestorm i går og deraf følgende fygning har jeg i dag været på loftet for at tjekke for sne. 
Kan se at der ligger lidt langs taget på den side der vender mod øst. Det ligger som et fint drys ovenpå isoleringen. Ikke meget, som måske et par mm. Da det ligger helt ude hvor taget og loftrummet naturligvis er lavest, er jeg i tvivl om hvorvidt jeg skal forsøge at få lagt noget ovenpå til at suge det op eller om jeg skal lade det være og tænker at det fordamper når det tør. Jeg kommer helt sikkert til at mase og ødelægge isoleringen hvis jeg skal nå derud. 
Er der nogen der har et bud på om der skal være sne, som i et lag eller driver for at det giver anledning til problemer når det tør?
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det lader du bare ligge. 
Når man ser sne på jorden så svarer 10 mm sne til ca. 1 mm regn. Dine par mm er så stort set ikek mere en morgen dug på græsplænen.
Så den smule du har vil meget hurtig tørre ud når det bliver tøvejr. Hvis der ligger driver på loftet kan man skrabe det værste op i en spand men ellers tørrer det væk af sig selv. Det forudsætter naturligvis at  der er ok udluftning, men det har du jo når det kan fyge ind. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis