Garageport - aluminium eller stål?

Hej alle gode LDS'ere,

Hvad er holdningen til stål vs. aluminium til en garageport? Jeg står og skal købe to og er i tvivl om, hvad der er bedst. Pudsigt nok siger leverandører af alu-porte, at alu er bedst, mens leverandørerne af stål-porte siger, at stål er bedst...

Imødeser med interesse jeres synspunkter.

Pft.

Med venlig hilsen
Hjemmemekkeren
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Bent Andersen skrev den 04-01-2024 00:58:31

Største forskel er vel vægten.

Tak for dit input, Bent.

Vægten betyder næppe det store, da porten i alle tilfælde vil være afbalanceret med fjedre eller vægte og åbnes med motor. 

Mit spørgsmål går mere på korrosionsforhold, sekundært følsomhed overfor buler og skumslip.

Med venlig hilsen
Hjemmemekkeren
Jeg har tidligere haft en garage port af stål. Det var en manuel vippeport. Den var en meget simpel type og gik ikke særlig godt. Der var også begyndende rust i overfladen. Den blev vel ca. 25 år hos mig.
Jeg har så senere fundet en alu industri led-hejseport, som er med sandwich konstruktion. Den har jeg kortet ned både i højde og bredde. Den bruges manuelt og det er noget der kører. Efter ca.50 år ( de ca. 18 år hos mig ) så ser den stadig fin ud og kører perfekt. 
Jeg ved godt at de 2 port typer ikke er sammenlignende, men jeg vil stadig foretrække aluminium  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Tak for dit interessante input, Erik.

Med venlig hilsen
Hjemmemekkeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere