Lavt bar tryk. Hjælp

Hejsa. Vi har en jord til luft varmepumpe, men jeg kan desværre se at bar trykket nu er meget lavt på den der gaugemåler. Hvad gør jeg ? Jeg har vedhæftet billeder af installationen, men kan ikke helt se hvor og hvordan jeg kan få den i ok mål igen. Der er en masse haner, men tør ikke helt gå i kast med det før jeg får lidt kyndig vejledning.

Vi er nye på matriklen, og fik desværre ikke en grundig oplæring

Håber i kan hjælpe.

Det er en Mitsubishi hmv100 varmepumpe 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er ikke nemt at se hvad der er hvad i den fugleredde, men prøv at åbne den kugleventil der er lukket på billede 4 og se om ikke trykket stiger.

Selvbygger med stort S. 
Superdiy skrev den 03-01-2024 20:29:23

Det er ikke nemt at se hvad der er hvad i den fugleredde, men prøv at åbne den kugleventil der er lukket på billede 4 og se om ikke trykket stiger.

Nej det er noget frygteligt rod..

Når du siger kugle ventil, er det så den røde dims ovenpå bar måleren? (Undskyld, men jeg er på ingen måde teknisk) 😫
På billede 4 ses et rødt håndtag helt til venstre. Den er lukket så det er den der menes. MEN jeg kan ikke se at der går rør fra denne så det er nok ikke den. 
Men på billede 6 ses en hane som slutter med et gevind. Det er helt sikker varme installation da det er sorte rør. ( ikke galvaniserede ) Sætter du slange på den fra vandhane så kommer der tryk på.
 På billede 3 ses dine fordelere til gulvvarme. Helt til højre uden for billedet er der også en mulighed. Men jeg kan ikke se hvor let det er der.  
Ofte er der en lille hvid flexslange som sidder imellem 2 lukkede haner. Men jeg kan ikke få øje på den i din installation. 
I øvrigt er trykket ikke katastrofal lav. Men 1,5 bar ville være mere passende. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis