Vand ind gennem sokkel og kældergulv

Der pibler vand ind gennem min sokkel i kælderen og der er vand på gulvet som ser ud til at komme nede fra. Højst sandsynligt grundvandet der står højt, men det er ikke noget jeg har oplevet i de 3,5 år vi har boet her.
Skal jeg gøre noget ved det lige nu eller bare vente og se det an? Der ligger egentlig et mindre indvendigt dræn, men det ser ud til at være presset med alt det vand der er lige nu. 
Der bliver ikke opbevaret noget særligt i kælderen. Den bliver brugt til installationer og der er rigeligt udluftning i hver sin ende. Det er kun 10m2 kælder under noget af huset. 
Skal jeg være bange for det skader huset?

Video kan ses her: https://youtube.com/shorts/e5Q1UsIWRzw?si=Yq2nud20rc3h8VDw

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad siger forsikringen? personligt ville jeg vente, til grundvand og de voldsomme regnmængder aftager så der ved normal vandstand kan vurderes, et dybdedræn er en mulighed, men koster en del og kræver måske også en pumpe brønd. Check lige kommunen før en sådan etablering.

Nu kommer der ekstrem meget vand lige for tiden. Men det er nok noget der gentager sig en gang imellem. Det skader ikke huset som sådan, men kan godt give lidt kælder lugt ( mug ) men med god udluftning kan det nok accepteres. 
Det ser ud som om du har kloak afgang fra kælder, så hvis gulvet skal hugges op kan der laves dræn. Om du må aflede det skal du spørge kommunen / kloak væsen om. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis