Udluftning i garage

Hej,

VI har en garage på 32m2, rimelig godt isoleret, men jeg har lidt problemer med fugt, der er ingen varme i garagen, og har heller ikke planer om at få noget installeret, men der dannes kondens på garageport hængsler og greb på døre osv.

Som det er nu er der heller ingen vinduer i bygningen, jeg ved der skal bruges en form for udluftning men vil gerne undgå at lave hul i beklædningen til en badeværelsesventilator, da det er fibercement brædder, som jeg hører skulle være noget bøvl og lave et Ø100 hul i uden de knækker.

Spørgsmålet lyder så på, hvis jeg laver ét hul i hver dør Ø100, og bare sætter en Kanalrist i uden blæser, (dørene står parallel overfor hinanden, så der skulle gerne komme godt med gennemtræk) vil det så skabe gennemtræk nok til at undgå fugt?

Mange tak for jeres inputs! :)
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du lan sagtens bore et 100 mm hul i dine fibercement brædder med et kopbor. Det holder bare ikke til mere end nogle få huller.
Du får dog aldrig lavere luftfugtighed end udenfor, uanset hvor meget du ventilerer uden varme.

Selvbygger med stort S. 
Tak, men fortrækker at undgå, var mere interesseret i om dør løsningen var muligt... Kan nemlig ikke helt udregnet hvor meget 2 huller på Ø100 vil skabe a gennemtræk og om det er nok.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis