Ovn isolering

Hej alle 
Har en ovn der er begyndt at lave kondens og  vil derfor høre at over den gummiliste er der noget isolering der holder på varmen.. kan den kondenser hvis man pillet ved det? 

Tak på forhånd 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er isolering rundt om hele ovnen. Men kondens kommer jo hvis der er vand til stede som koger. Og det er typisk ved stegning af f.eks. flæskesteg eller leverpostej hvor man har vand i bradepande. Det giver normalt ikke anledning til problemer, men jeg kan ikke se mængden hos dig. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand skrev den 03-01-2024 17:02:53

Der er isolering rundt om hele ovnen. Men kondens kommer jo hvis der er vand til stede som koger. Og det er typisk ved stegning af f.eks. flæskesteg eller leverpostej hvor man har vand i bradepande. Det giver normalt ikke anledning til problemer, men jeg kan ikke se mængden hos dig. 
Men har nemlig aldrig væske i ovn og kondensen ligger på glasset hvor den møder gummiringen..men hvis man har pillet lidt med isolering med en kniv under rengøring kan det være en årsag🤔

Nej jeg tror ikke at isolering kan være årsag til kondens imellem glassene. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand skrev den 03-01-2024 17:21:11

Nej jeg tror ikke at isolering kan være årsag til kondens imellem glassene. 

Tak for svar kondensen er dog ikke imellem glas men derimod på glasset indvendig hvis det gør en forskel 

Barrettara skrev den 03-01-2024 16:59:30

Hej alle 
Har en ovn der er begyndt at lave kondens og  vil derfor høre at over den gummiliste er der noget isolering der holder på varmen.. kan den kondenser hvis man pillet ved det? 

Tak på forhånd 

Billede efter en frysepizza

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis