Har jeg to gulvvarmetermostater?!

Hej folkens,

Jeg har et relativt stort badeværelse i kælderen (ca. 15 kvm), hvor gulvet er elopvarmet.
Vores elforbrug er voldsomt højt - i gennemsnit en 7000 kWh om året for en familie på 4. Jeg har en klar mistanke om at det særligt er det elopvarmet gulv der er den store synder.

Da jeg den anden dag fik læst lidt op på det hele, undrede det mig at der sidder to (tror jeg) gulvtermostater som på en eller anden måde er knyttet til badeværelset - se billeder herunder.

Det første billede viser den termostat der sidder inde på selve badeværelset. Billede nummer to sidder der, som jeg også tror er en form for termostat, men bare på den anden side af væggen - altså ude på kældergangen. De to termostater er placeret nogenlunde parallelt med hinanden - blot på hver deres side af væggen.

Er det ikke underligt? Den første termostat fungerer når jeg skruer op og ned, men jeg er simpelthen i tvivl om termostat nummer 2. Jeg har en håndklædevarmer på badeværelset, men den er tilkoblet en alm afbryder og forestiller mig ikke man kan skrue op og med for temperaturen på den.

Har I mon nogle gode bud?

På sigt vil jeg gerne have afskaffet elvarmen og gå over til vand, men det projekt står ikke først på listen 😊
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at skrue ned på termostaten vist på det første billede og se, hvad der sker.

fase
Tak for svar. Det prøver jeg.

Til andre der kigger med, så kan jeg se jeg har fået byttet om på billedernes rækkefølge. Beklager! 
Der kan være varme i gulvet i 2 rum F.eks. gangen.  Men skrue helt ned for den ene og vent til i morgen med at mærke efter med bare fusser. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis