IHC styring til stikkontakter

Hej
Jeg skal til at trække nye kabler i hele hytten for at lave ihc. Er der nogen der har nogen input til hvor mange stikkontakter der skal være styret af ihc og hvor mange man styrer på "gammeldags" facon ? Er det smartest med en central, eller skal jeg lave en "undercentral" Jeg har 3-400 kvm at brede mig på, så der bliver nogen voldsomt lange kabler hvis der kun er en central.
I det hele taget; hvis der er nogen der har ideer til hvordan det laves nemmest, så ta'r jeg gerne imod. (Eller historien om dengang du lavede ihc men nu (i bagklogskabens ulideligt klare lys) gerne ville ha' brugt en anden kabeltype eller lign.)
Jeg regner med at lave panelstikkontakter og svagstrømstryk ved dørene.

Og ja, jeg ved godt det er elektrikerarbejde :-)
Hej Jeg skal til at trække nye kabler i hele... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Grunden til at jeg vil lave det med en PLC, er ikke fordi det er billigere end IHC. Det er fordi jeg skal lave programmering med analog signaler, hvor jeg skal bruge sammenligning af signalerne. Det er ikke saa let at lave med IHC. Hvis man kun skal bruge systemet til "almindeligt" lys, saa ville jeg ogsaa bruge IHC.

Angaaende IHC Net, saa tror jeg ikke at systemet er saa godt, jeg mener ikke ideen i det ikke er god, men saa vidt jeg kan forstaa, er der en del problemer med signal kvaliteten.
[Indlæg slettet]
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis