Hej,
Vi har for nyligt overtaget et hus og er kommet lidt i vanskeligheder med vand i kælderen, som følge af at dykpumpen i pumpebrønden ikke kommer af med vandet simpelthen.
Jeg har mistanke om at det er tilbageløbssikringen, der enten mangler eller er defekt, men hvordan kan jeg undersøge dette?
Jeg kan se af plantegningerne og projekttegningerne, som vi fik udleveret ved overtagelsen af huset at pumpebrønden bag huset er koblet til spildevandsbrønden foran huset, som så er sat til kommunens kloak/afløb.
Problemet opstår når vandstanden er som den er for tiden med meget kraftige regn og højt grundvand.
Jeg ved at jeg ikke må rode med pumpebrønden i sig selv, selv, men jeg kunne godt tænke mig at starte et sted og vide, hvad jeg skal gøre klart inden kloakmesteren kommer på besøg.
I øvrigt modtages råd til, hvordan man kommer af med en stor mængde vand i kælderen også med kyshånd. Er det lovligt at pumpe ud i kloaksystemet på vejen?
Jeg læste en gang at pædofili og uvidenhed er de største trusler mod samfundet...