Nilan, waiting for data

Vores Nilan anlæg skriver “Waiting for data”
Er det noget andre har set før og hvad kan der gøres ved det?
Mvh Gustav 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Gustav
Har du løst problemet?…mit nilan anlæg skriver nemlig det samme “waiting for data”.

Så er du kommet nærmere, hvorfor?
Venligst
Morten 
Jeg kender intet til det, men det lyder som et kontrolpanel, der ikke får data fra styreenheden. Det kan der sikkert være mange grunde til. Det umiddelbare er at styreenheden ikke fungere korrekt, og derfor ikke leverer data. Hvis styreenhed og kontrolpanel skal pares på måde, kan det være at den indstilling er forsvundet. Der er mange andre muligheder.

Det bedste er nok at kontakte Nilan og spørge om hjælp. Hvis du får hjælp, vil det være fint, hvis du skriver forklaringen her. Min erfaring fra andre systemer er dog, at den type fejl kan have mange forskellige grunde.


Jep, det er også samme løsningsforeslag jeg får ved at spørge rundt omkring.
Jeg har prøvet at skrive til Nilan, men en gang var ikke nok :-)

Hvad for Nilan anlæg og styresystem er der tale om.?
Hvad siger given manual.?
Mit Nilan anlæg Comfort 450, med styring 602 har ikke anført ovennævnte Fejl meddelelse i manualen.

 Mit gæt er at det kan være dårlig eller manglende forbindelse, på en af ledningerne, mellem styreprint og Betjeningspanel, a la som GodeVen også er inde på.
Det forekommer mig, i tiders morgen, da jeg monteret anlægget at der var en max ledningslængde mellem Betjeningspult og anlæg. 
Hvad med ledningslængden i ovennævnte tilfælde?
Hej igen

Jeg talte med en ventilations mand, som nævnte, at data ville komme tilbage på displayet. Jeg ventede et døgn og lige pludselig var der indlæst data igen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis