Virker imprægnering af fliser?

Hej,

Vi har massive problemer med at fliserne i indkørslen bliver grimme. Findes der en løsning på dette eller er det hele bare noget hokus pokus marketings salgstale? Findes der en langtidsløsning, fx 10 år, som forhindrer at de bliver grønne og snaskede?

Lucas

When the going gets tough, the tough get going.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tror ikke der findes noget som kan holde dine fliser rene i 10 år.

Min datter og svigersøn fik deres fliser renset og imprægneret, i 2021 de ser stadig fine ud...

Men at fliserne hurtig  bliver grimme, kan skyldes vandet ikke løber væk, ligger fliserne i skyggen er det også værre, eller fliserne har en dårlig porøs overflade.

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg rensede og imprægnerede mine fliser i sommer. I dagene efter imprægneringen var det tydeligt, at vandet prellede af, men kort efter kunne jeg ikke se effekten længere.

Når jeg næste gang renser fliserne, tror jeg ikke jeg vil imprægnere dem. Jeg tror ikke rigtig det virker på lang sigt.
Nu er det en indkørsel, så mit råd er nok ikke optimalt, men i får det alligevel.
Hvert efterår (når havemøblerne skal sættes væk) spreder jeg en omgang sand ud over vores terrasse. Dette får bare lov at ligge indtil havemøblerne igen skal ud og luftes til foråret. Så fejer jeg det sammen og gemmer det til næste år. Selvom der selvfølgelig skal spædes op med mere sand med mellemrum   
Dette lille lag sand medfører 2 ting.
1. Det virker som sandpapir i vinterens løb på flisepest, snask og andet skidt, når det regner mm uden at du skal løfte en finger.
2. Man får fyldt alle fuger op til foråret, så ukrudt ikke har så nemt ved at slå rod hen over sommeren.  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Jeg sprayer med algefjerner på fliserne i foråret og efteråret. Det er nemt og giver en fin effekt (også forebyggende) mod de grønne belægninger. Det tager dog ikke flisepest.

Mvh. AllanE
Du bør grundigt undersøge om den imprægnering, du har til hensigt at bruge, indeholder flourstoffer / PFAS, for det vil du vel ikke have på din grund?

Hellere leje end at bo på gaden.
Datter og svigersøn, havde et professionelt firma til at rense og imprænere.
Først rensede de fliserne, og sugede det snavsede vand op. Så kom de senere da fliserne var tørre, og gav imprægneringen.

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis