Skift ventil i drikkekop

Jeg har en stald hvor der er nogle gamle traditionelle drikkekopper til dyrene. Nogle af drikkekopperne er monteret med en cylindrisk ventil i messing der holdes på plads i et sæde med en messingomløber. De er relativt nemme at skifte, så med dem er der ingen problemer. Så er der en anden type som ligner den første meget men der er nogle små forskelle som gør at jeg ikke kan skille dem ad og skifte ventilerne, lige meget hvad jeg gør. Før det første er messingomløberen skruet helt i bund samtidigt med at den er meget smal og det gør at man ikke kan få fat med en top eller ringnøgle da de er faset af på kanterne og bare smuttet af. En gaffelnøgle smutter bare af fordi der er så lidt at holde på og så ødelægger den kanterne så det efterfølgende er ekstra svært at få fat. Den anden forskel er at selve ventilen et sekskantet så man kunne få den tanke at man kunne dreje på den og skille det på den måde men jeg har prøvet at dreje på den så hårdt som jeg tør men den rokker sig ikke ud af stedet. Er der nogen der ved hvordan man skiller denne type drikkekop og hvilket værktøj man bruger til det, så jeg ikke en dag står med en smadret drikkekop og ikke noget at reparere det med?
0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis