Hvilket ttræ er det ?

Hej med jer
Er der nogen her der ved hvilke træer der er tale om (pix)
De står i midterrabatten på Enghavevej i København

På forhånd tak for hjælpen
 
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hybrid-lærk, siger Google lens🙂

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

He he. Lærk er også løvfældende....
Men jeg tror det er Vandgran, som også er et løvfældende nåletræ.
De kan blive ufatteligt store og smukke og er et afsindigt gammelt træ.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Hej Pink Henrik
Yes yes - jeg har Amagers største (?) lærk stående i min indkørsel. Med løvtræer mente jeg et træ med blade på. Ikke så meget om det smider pelsen eller ej om vinteren.
Men jo vandgran minder en del om de træer jeg efterlyser - lige bortset fra nåle vs. blade
Hvis du ser billeder af vandgrans nåle, så er de meget flade og brede.
Træernes grene er tit ned af hængende og deres farve er rigtig meget grøn. Stammernes bark er meget furet og ligner overhovedet ikke grantræer.  
Hvis du zoomer ind på en gren op mod himlen på dit link til maps, så er det tydeligt, at det er nåle.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Annonce
Jeg ved ikke noget om træer, det har I vist pointeret🤣
Men jeg kan se at Kbhs kommune fører noget der hedder er træregnskab..  og her står angivet at man på et tidspunkt har fældet hhv. En vandgran og en vinter-eg, ved tunnellen mod Otto busses vej.. 
Er det ikke her vi er? 🤣

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Hæ - jeg tror sgu I begge har ret............. fedt, problem solved.
Tak for hjælpen  . Fruen gav mig et træ efter eget valg i julegave, så nu skal jeg shoppe mig en vandgran ...
Jeg har fældet et vandgran her for et par år siden, og fået den savet i planker. DEn havde groet skæft på grund af et par andre træer. Det er træ som ligner lærk m.h.t. Olie indhold så jer tror det er godt til noget udendørs. Jeg har bl.a. brugt den til at lave en lille bro over et vandløb. 
Ham på savværket undersøgte det lidt og fandt ud af at netop den art var anset for uddød og kun kendt fra nogle kul aflejringer, indtil man genkendte nogle omkring 1930`rne i Kina. Det er så blevet brugt her i Danmark siden 1948.Og iøvrigt er det Cypres familien 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis