Den rigtige betonblander til opgaven

Hej med jer.
Tak for et godt forum.

Jeg skal i gang med at støbe et 8 kvm betongulv på et badeværelse på ca. 10 cm tykkelse.
Har kigget nettet tyndt for informationer og videoer og føler mig rimelig godt rustet til opgaven i forhold til blandingsforhold, fremgangsmåde m.m.

Har købt en brugt betonblandemaskine (fritfaldsblander) og kan nu enkelte steder se, at man ikke anbefaler en fritfaldsblander - men derimod en tvangsblander, da betonblandingen skal være temmelig tør.
Det skulle være svært at opnå den rette konsistens med en fritfaldsblander.
Er der nogen som kan be- eller afkræfte dette?

På forhånd tak :-)

Hej med jer. Tak for et godt forum. Jeg skal i... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
I know, men da jeg laver gulvet i een arbejdsgang valgte jeg det blandingsforhold.
Det skal nok holde 👌😅
je_ns skrev den 14-01-2024 11:58:26

Jeg har også blandet virkelig meget beton, i en fritfalds blander, det har aldrig givet problemer, min blandemaskine passer med at der bliver en trillebørfuld, men til større opgaver er det da lidt en flaskehals.

Ja, den giver en trillebørfuld. 
Da jeg først havde lavet lederne i siderne og skulle til at trække af i cirka 2 meters bredde, så fyldte en trillebørfuld ikke meget, så det gik lidt langsomt    Men vi glæder os over alle de penge vi sparede ved at gøre det selv med vores indkøbte bruge blander   
Når jeg støber så fylder jeg maskinen, og lader den køre. 
Tømmer ned i trillebør og trækker denne lidt til side. 
Fylder maskinen igen og lader denne blande medens jeg kører ind og tømmer trillebør.
På den måde får blandemaskinen lov at køre med materialer stort set 100% af tiden. 
PS. Jeg har ikke en hustru som knokler ved blandemaskinen, mon ikke hun kunne mærke ømhed i kroppen som hun ikke kendte til i forvejen.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand skrev den 14-01-2024 12:23:23

Når jeg støber så fylder jeg maskinen, og lader den køre.
Tømmer ned i trillebør og trækker denne lidt til side.
Fylder maskinen igen og lader denne blande medens jeg kører ind og tømmer trillebør.
På den måde får blandemaskinen lov at køre med materialer stort set 100% af tiden.
PS. Jeg har ikke en hustru som knokler ved blandemaskinen, mon ikke hun kunne mærke ømhed i kroppen som hun ikke kendte til i forvejen.  

Ja den metode bruger jeg også, jeg er normalt også selv ene om det, konens ryg har det ikke så godt..

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis