Udvidelse af vandtilslutninfer

Halløj derude

Jeg skal have gjort plads til at kunne tilslutte en vaskemaskine under min køkkenvask.

Som det ses på det vedhæftede billede er der nu kun mulighed for tilslutning af opvaskemaskine.

Går jeg helt galt i byen hvis jeg skruer den eksisterende hane af og dernæst tilslutter et t-stykke og en nippel på den ene af denne (for at gøre lidt plads til 2x waterblocks ved siden af hinanden)? Tænker jeg derefter kan tilslutte 2 styks haner  

Lyder det helt skævt?

På forhånd tak
Halløj derude Jeg skal have gjort plads til at... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
S. Fabrin skrev den 28-12-2023 09:29:43

Kldblo skrev den 28-12-2023 06:41:54

ev elmand skrev den 27-12-2023 23:39:26

Det du viser på billedet er ikke en waterblock men maskinens magnet ventil som er flyttet helt ud til vandtilslutning. Og den må gerne have andre stillinger end vandret.

Det er altså en waterblock, men en waterblock kan godt have indbygget magnetventil. 😊

En magnerventil behøver ikke sidde i en bestemt stilling som f.eks. lodret.   

Den er jeg med på, men der må være yderligere funktionalitet i waterblocken der påkræver at den monteres lodret siden at det nævnes i manualen og på internettet 😊

Den er jeg med på, men der må være yderligere funktionalitet i waterblocken der påkræver at den monteres lodret siden at det nævnes i manualen og på internettet 😊
Der er to typer Waterblock, nemlig den som sidder lodret og føler på vandmængden og den type som er en magnetventil og styres fra den tilsluttede maskine. Det er en NO (normalt åben) den styres af en føler i maskinen og ikke af flow gennem slangen.

fase
Du behøver ikke have en VVS'er ind over - så længe at Nilhanen sidder tættest på vandforsyningen.
S. Fabrin skrev den 28-12-2023 09:42:21

Der er to typer Waterblock, nemlig den som sidder lodret og føler på vandmængden og den type som er en magnetventil og styres fra den tilsluttede maskine. Det er en NO (normalt åben) den styres af en føler i maskinen og ikke af flow gennem slangen.

Super. Det var jeg slet ikke klar over. Imidlertid er den WB på vaskemaskinen (som ikke er tilsluttet endnu) af typen der ikke drives elektrisk fra vaskemaskinen (altså en ikke magnetventil). Som jeg har forstået den styres den ved at lukke i når tilløbsslangen trykssættes (altså når vaskemaskinen lukker af). 

Som jeg har forstået den styres den ved at lukke i når tilløbsslangen trykssættes (altså når vaskemaskinen lukker af).
Den lukker ikke, når vaskemaskinen lukker af. Den føler på gennemstrømningen og lukker, hvis gennemstrømningen bliver for stor.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis