Maling som ligner savsmuldstapet….

Hej,

D. 1. december overtog jeg en dejlig lejlighed, meeen… Alle lofterne i lejligheden er malet med en maling så det ligner savsmuldstapet.

Er der nogen af jer som har erfaring med om man kan spartle over et malet loft som ligner savsmuldstapet?

Hjælpeløse hilser Julie 😅
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det skal slibes plant først
eller bliver det aldrig godt
Hej bredker

Tusind tak for hjælpen. Jeg er ikke helt stærk i sandpapir. Ved du om man kan bruge f.eks. korn 120 til at slibe lofterne med? 

Mvh. Julie 
Det er meget vanskelig at slibe opad, og for at tage det du næver skal du bruge en meget grovere sandpapir. Du kan med fordel leje en girafsliber, så bliver det til noget. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Jeg tror at det er loftet der er tapetseret med savsmuldtapet. Prøv at undersøge det.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Tak for hjælpen begge to!

Der er savsmuldstapet på væggene, så troede også det var det som var i liftet, men nej det var maling.. 😅

Får købt noget meget grovere sandpapir og en giraf. Kan sandpapiret blive for groft? 
Annonce
Sandpapir kan blive for grov, men hvis du skal spartle bagefter så betyder ridser ikke noget. Det der er væsentlig er at det river noget af. 

Tusind tak for hjælpen! Vil gå i krig med lofterne 😄
Jeg har da slebet loft ved at fastgøre en rundstok skrå på en træklods og så sætte slibepapir på klodsen Men det er et hestearbejde selv mod slibning af almindelig spartling. 
Derfor anbefalingen af den motoriserede

Jeg synes at huske at ældre strukturmaling kan indeholde asbest (i andre herinde må gerne rette mig hvis jeg husker forkert), så det kunne være at det var værd at undersøge, inden du går i gang med det helt store slibeeventyr.
Åh nej! Hvordan ved man om det indeholder asbest? 
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også