Giver svingende temperatur fugt i værksted

Hej

Jeg er i den indledende fase til at skulle have sat en varmepumpe og i mit værksted, som gerne skal stå til at holde en fast temperatur på 8 grader i de kolde tider og periodevis opvarmning resten af året. 

Da jeg både er forholdvis nærig og røget i lidt af en smart home hul. Så vil jeg gerne sætte min varmepumpe til at køre for fuld tryk når der er billig/gratis strøm og ellers holde de 8 grader. Jeg er dog i tvivl om det vil komme til at give fugt i værkstedet? og føre til at mit værktøj ruster, som jo er det jeg forsøger at undgå til at starte med. 
Samt kan en varmepumpe holde til at blive skruet meget op og ned, jeg tænker at jeg kommer til at styre det ved at hæve den ønskede temperatur markant, når strømmer er billig. 

God jul derude!
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Umiddelbart kan jeg ikke se du kan få noget ud af at fyre som en vild i nogle tilfældige perioder. Ud over at det vil slide på din varmepumpe.

Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Ukke noget fugt problem. Højere temperatur bevirker at du får lavere relativ fugt - og mindre rust. Et isoleret værksted kræver ikke meget varme for at holde lokalet “rustfrit”.

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis