Erfaring med rudelim

Hej alle.

Jeg har hørt man kan bruge rudelim (som jo skulle have meget kraftig klæbeevne) på mange andre materialer end lige glas, f.eks også på sten og plastik mv.

Er der nogen af jer der har erfaring med det ?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på siden   
Ja det kan du sagtens bruge til andre ting, så det er der ingen problemer med, dog synes jeg ikke det holder så længe i patronen, når man først har taget hul på det.

Jeg bruger TEC7 til rigtig meget, og det har lang holdbarhed, efter man har taget hul på patronen.

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg har limet mange bilruder før i tiden. 
Men den lim jeg kender har været 2 komponent, som er blevet blandet og presset ud med en elektrisk bollesprøjte.
Jeg har også været på epoxy kursus for at få et certifikat, så bil ruderlim må være epoxy  
Jeg ved ikke om man bruger silikonebaseret lim til det i dag. 
Vi har altid brugt en primer først. Men den plastik tud som limen kom ud af, ville rudelim ikke bide på. 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
DLG skrev den 25-12-2023 18:07:01

Jeg har limet mange bilruder før i tiden.
Men den lim jeg kender har været 2 komponent, som er blevet blandet og presset ud med en elektrisk bollesprøjte.
Jeg har også været på epoxy kursus for at få et certifikat, så bil ruderlim må være epoxy  
Jeg ved ikke om man bruger silikonebaseret lim til det i dag.
Vi har altid brugt en primer først. Men den plastik tud som limen kom ud af, ville rudelim ikke bide på. 

 Der findes også en del 1 komponent rudelim, bla denne her. link

Men de professionelle der montere autoruder, bruger jo nok 2 komponent lim...

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 25-12-2023 20:17:29

DLG skrev den 25-12-2023 18:07:01

Jeg har limet mange bilruder før i tiden.
Men den lim jeg kender har været 2 komponent, som er blevet blandet og presset ud med en elektrisk bollesprøjte.
Jeg har også været på epoxy kursus for at få et certifikat, så bil ruderlim må være epoxy  
Jeg ved ikke om man bruger silikonebaseret lim til det i dag.
Vi har altid brugt en primer først. Men den plastik tud som limen kom ud af, ville rudelim ikke bide på. 

 Der findes også en del 1 komponent rudelim, bla denne her. link

Men de professionelle der montere autoruder, bruger jo nok 2 komponent lim...

 jeg har fået skiftet flere ruder af prof

de bruger 1 komp
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også