Montering af tung haveport

Hej
Jeg påtænker at bygge en haveport af egetræplanker (ca B240 x H180). Det
vejer nok på den anden side af 100 kg. Spørgsmålet er om jeg kan få den op og
hænge på to T-hængsler? Kender nogen skinnesystem man kan få til forålet? hvordan fungerer det og hvor bred skal det være.

på forhånd tak
Michael
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja selvfølgeligt kan det komme op at hænge på to hængsler.´Men hvis det skal op at hænge på en stolpe er det meget vigtigt at din stolpe støbes grundigt fast. Skal det hænges op på muren skal det ligeledse boltes ordentligt fast, trækket i det øverste hængsel vil jo blive ret kraftigt. Fra det øverste hængsel og skrådt ned over lågen vil det være fornuftigt at have et bånd til at tage dette træk. Altså skal du sikkert have fat i en smed der kan svejse lidt sammen af nogle stykker fladjern. det kan du med fordel også få gjort med hængslet der skal sidde på mur eler stolpe. Det hele kan galvaniseres og evt males eller evt males med "koldgalvanisering" og så males med slut farven. Til en låge som du skitserer tror jeg det er vigtigt at det ser solidt og kraftigt ud, pga helhedsindtrykket.

Fordelen med et svejst hænselsystem er desuden at du er sikker på at afstande passer når lågen skal bakses op på hængslerne.

Venligst Njord

MVH Njord
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også