Tag fra udhæng til udhæng på garage til hus.

Hej Hestenettet

Jeg drømmer om at få læ fra regn og sne i denne “gang” mellem hus og garage.
Ville det ændre min bygge-procent og kræver det byggetilladelse?
Bare simple trapetzplader på de 50 cm. luft der er nu, hvad med regler i forhold til brand?
Der vil ikke blive døre mellem de to bygninger, men måske vægge (med låger) i enderne, hvis det ikke ændrer noget?

Jeg skulle jo bare kigge.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Venstre hånd på begge hænder skrev den 22-12-2023 09:37:06

Hej Hestenettet

Jeg drømmer om at få læ fra regn og sne i denne “gang” mellem hus og garage.
Ville det ændre min bygge-procent og kræver det byggetilladelse?
Bare simple trapetzplader på de 50 cm. luft der er nu, hvad med regler i forhold til brand?
Der vil ikke blive døre mellem de to bygninger, men måske vægge (med låger) i enderne, hvis det ikke ændrer noget?

 Hvor dybe er nuværende udhæng?

Venstre hånd på begge hænder skrev den 22-12-2023 09:46:58

Mener det er 70cm. på hus og 60 cm. på garage.
De 50 cm. luft er fra tagrende til tagrende.

Der er 200 cm. mellem bygningerne fordi det da var kravet for garage ikke skulle tælle med i bolig kvm.

 Ok, for de første 50 cm udhæng tæller jo ikke. Resten vil gøre og så må du vurdere, om det er inden for de tilladte kvm. 

Hvis det blot er en billig (max et par tusinde) løsning, havde jeg personligt blot sat det op velvidende, at jeg max ville blive bedt om at fjerne det, hvis det overskred reglerne. 
Hvis jeg søgte, ville jeg få det lavet pænt og rigtigt så det så harmonisk og “originalt” ud; altså indtænkt fra start. For du har rigtigt fine udhæng, som passer sammen arkitektonisk 
Tak for svar Hr T.

Måske jeg har formuleret mig tosset, min bekymring er ikke rigtig byggeprocent, der er plads til de ekstra 8x2 meter.
Mine bekymringer er:
Kræver det byggetilladelse?
Vil det være et problem i forhold til forsikring og eventuel brand og spredning mellem de to bygninger?
Vil hele garagen (48 kvm.) tælle med i bolig kvm. og dermed højere vurdering og skat?
DBH.

Jeg skulle jo bare kigge.
Annonce
Garagen bliver ikke til bolig fordi den sammenbygges med huset. Garager der er sammenbygget med huset er meget almindelige.

Min største bekymring ville være hvordan det så ud. En ordentlig sammenbygning vil være meget dyr. Jeg har svært ved at forestille mig at man kan få det pænt med trapezplader.
Et forslag kunne være at lave stern kant imellem garage og hus præcis som den nuværende sternkant. Dog med udhak til tagrende. Så vil man ikke kunne se den trapez plade som ligger over imellem bygninger. Det vil reducere regn, blæst og sne, men der skal noget mere til hvis du skal have det helt tæt. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det der er dømt til at gå galt
Kan ikke se hvordan man nogensinde skal kunne lave en pæn løsning


Mvh. Christian M
 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis