Radiator klikker

Vi har indenfor det sidste år fået skiftet radiatorer i hele stue etagen, en enkelt på 1. salen, samt en i opgangen i vores gamle hus.

For et par uger siden fik vi skiftet en til på 1. salen, og her efter er der begyndt at komme en vildt irriterende klik lyd. Især fra den ene radiator, i stueetagen.
Jeg lukkede for alt vandet i dag, ventede 5-10 min og luftede ud på alle radiatorer. Men der kom kun vand ud. Vi har aldrig hørt sådan en lyd før fra radiatorerne.

Det er primært i 2 radiatorer i stueetagen det kommer fra. Men jeg har hørt det fra en på 1. Salen også.
Da jeg var i kælderen i dag, hvor varmeveksleren er, var det meget tydeligt. Det lød som det kom fra rørene, og når jeg bankede forsigtigt der på, stoppede det kortvarigt.

Er der andre steder jeg kan lufte ud? Evt ved eller omkring varmeveksleren?
Er der nogle indstilinger der som kan stå forkert pludselig efter der har været slukket for vandet?
Selve hanerne er jo bare skruet op på efter vi åbnede for vandet igen.

TAK!
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det tyder på at fremløb og tilbageløb er byttet om på den nye radiator. Det giver klikke/bankelyde fra termostaten som kan forplante sig til de andre radiatorer.
Hej Bent

Mener du rent fysisk på radiatoren?
Fremløbet på den gamle radiator, og termostaten, var det samme sted som på den nye radiator.
Så jeg tror ikke at det er problemet lige umiddelbart.

Mit bud var at der er blevet ændret på temperaturen og trykket i rørene efter vi har haft lukket og åbnet for vandet ved veksleren? 🤷🏼‍♂️
Jeg har også fået skiftet ventiler og termostater i vores hus efter vi har fået fjernvarme.
Vi har også en ventil der klikker underligt og det er kun den ene af 2 radiatorer i vores stue... Jeg har prøvet at skifte termostaten, men det virkede ikke, så mit gæt er at det er selve ventilen der sidder skidt i.
Jeg har også luftet ud og prøvet at banke let på ventilen i håbet om at den ville blive normal, men intet har virket   
Så nu har jeg besluttet at det kommer til at vente til det nye år hvor jeg skal have besøg af vvs'eren i anden sammenhæng.
Så jeg følger lige med her om der er nogen der kan komme med de vise sten. 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Den radiator som klikker mest er bare med en ventil som blev skiftet for næsten et år siden. Den har aldrig sagt nogen lyd fra sig. Heller ikke da vi for nylig skiftede til nye smart termostater.
Først da vi skiftede ventil og termostat på radiatoren på 1. salen begyndte den.
Meget mærkeligt 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis