Koble radiator på eksisterende, fjernvarme i garage

Hej alle 
Jeg har et hus fra 60erne, og der er i tidernes morgen blevet ilagt fremløb og retur til en radiator i hobbyrum ved siden af huset. 

Min plan er at inkluder den lille carport på den anden side af hobby rummet. Der installeres en isoleret dobbelt dør i åbningen, væggen mellem hobby rum og carport rives delvist ned, loft isoleres og så var tanken at montere en anden radiator på den anden side af hvor nuværende er.

For bedre jævn varme i hele mit lille værksted.

Jeg tænker installationen som udgangs punkt er ulovlig idet det ikke er beboelse? Men nu er det der.

Kan jeg blot fortsætte i serie af den eksisterende, eller hvordan griber jeg dette an?

Jeg har prøvet at vedhæfte en tegning

Lilla er eksisterende radiator og det røde er hvad jeg planlægger at montere.( Hvis tegning ellers lykkes af uploade )
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal “blot” have et t-stykke på både fremløb og retur. Så kobler du den ekstra radiator på. 

Søren O
 Det er lykkedes fint at uploade tegningen. Det har du sikkert selv set.
Hvorfor skulle installationen være ulovlig. Med hensyn til lovlig beboelse, er det andre reger, der gælder. Det er ikke forbudt at installere en radiator i en carport. Ud fra tegningen kan jeg se at du mener garage. Du kan roligt installere en radiator ved at forlænge frem og retur. Radiatorerne forbindes parallelle, altså de er fælles om frem og retur.

fase
Det gode nyheder. Tak for det. Det var blot hvad jeg havde hørt, men folk siger så meget :).

Jeg tænker jeg får det lavet så jeg kan holde en fornuftig temp herude i de kolde måneder.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis