Hvor finder man birkekrydsfinér?

Hej LDS forum,

Jeg har anskaffet mig en dyksav og en lamelfræser til en bogreol jeg skal bygge til stuen.

Jeg ville meget gerne bruge birkekrydsfinér, men det virker nærmest umuligt at få fat i, i øjeblikket. Ved I kloge mennesker hvor man kan finde 18mm birkekrydsfinér med 2 pæne sidder uden at det koster en bondegård?

Mvh Andreas
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Definer en bondegård?

Kvalitets krydsfiner er dyrt, men var væsentlig dyre for et år siden. Din lokale stark kan nok få nogen hjem til knap 1.000kr/stk hvis du handler lidt om prisen.

Selvbygger med stort S. 
De priser jeg har kunne finde har været over 2000 kr/stk, og jeg blev nok egentlig bare overrasket og havde ikke regnet med denne pris. Jeg var klar til at give 1200-1400 kr/stk, men med 2k/stk bliver projektet noget dyrere end først regnet.

Jeg vil da prøve at høre Stark ad om ikke de kan komme op med en bedre pris end end de 2057 kr/stk, som vist her.

Da meget af birkefiner kommer fra træer i Sibirien, så er sanktioner imod Rusland årsagen til at priser eksploderer. 
Men du kan finde andre materialer der er lige så velegnede, især hvis det skal males.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også