Skjule kontakter

Hej
Jeg har denne biopejs indbygget i væggen. Desværre har dem der byggede huset valgt at sætte en kontakt midt på væggen, gætter på den har været brugt til et tv. Vi vil gerne have en helt ensfarvet væg. Er der nogle måder hvorpå vinkel få fjernet kontakten? Væggen er af gasbeton. 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
mortenkaal skrev den 21-12-2023 11:53:30

Hej
Jeg har denne biopejs indbygget i væggen. Desværre har dem der byggede huset valgt at sætte en kontakt midt på væggen, gætter på den har været brugt til et tv. Vi vil gerne have en helt ensfarvet væg. Er der nogle måder hvorpå vinkel få fjernet kontakten? Væggen er af gasbeton. 

Den går nok op på loftet. Hvis du kan finde kablerne der, kan de jo samles deroppe i en dåse og kontakten/antennen fjernes. 

Personligt havde jeg nok sat blænddåser på og malet dem. Det er herligt at kunne sætte et tv op uden løsthængende kabler. 
Ja.

Når du nu spørger, er det en elektriker der skal fjerne installationen - stikkontakt, antenneudtag og ledninger.
Så fyldes huldet og der males.

Et andet spørgsmål er vel, om antennekabler er brugbart længere. Kører alt ikke på netværk?
Du må da selv vide, hvad du gør. Hos mig kører næsten alt over antenne og satellit, mens nogle kun bruger nettet. og andre anvender både/og.
efry skrev den 21-12-2023 15:11:22

Du må da selv vide, hvad du gør. Hos mig kører næsten alt over antenne og satellit, mens nogle kun bruger nettet. og andre anvender både/og.

Nu var det ikke mig der startede tråden der skrev det med antenneudtaget. Men jeg skal ikke bruge det, jeg streamer alt mit tv. 

Du skiller det ad, og ser om der kun er et hold ledninger til stikontakten. Hvis det er tilfældet kan elektriker ret nemt lokalisere det rør/kabel oppe i lofts dåsen og der afbryde de. Så kan du få det fjernet, muret efter, spartlet og male. 
En anden mulighed er at købe sorte dæksler og sølv farvede ramme. Så passer det måske lidt bedre til farven, men det er jo én smagssag. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også