Megatherm gulvvarme

Hej alle gæve gds folk

Jeg har et spørgsmål vedr. mit gulvvarme system
Har en kreds som indimellem køre højt i temperatur, og er i tvivl om det er ventilen eller Telestat sim driller mig.
14 år gammel megatherm 24 volt
Nogen som har erfaring vedr. dette ?

Mvh
Ole
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du kan se når de åbner og hvornår der kaldes på varme, burde det være muligt at finde fejlen. Der er fejl, når der er uoverensstemmelse. Hvis du ikke kan se hvornår der kaldes på varme, kan du skrue ned for varmen i alle rum, og der efter åbne for et og se om teletaten åbner.

Husk at der kan gå op til et kvarter for telestaten at åbne og lukke. Det kan tage op til et døgn før gulvet bliver varmt, så andre indikationer er bedre at bruge.

Tak for svar

alle telestater åbner og lukker som de skal, men den ene lukker måske ikke helt selvom indikationen på telestat viser lukket…. Tror selv det er telestaten som ikke helt kan lukke engang imellem
Når det kun er en gang imellem kan det være svært at finde. Hvis du kan bytte kan to telestater, kan du prøve det. I stedet for at bytte ledninger, kan du blot bytte de to termostater fra rum til rum. Husk at mærke termostaterne op, så de kommer rigtigt tilbage efter testen. Hvis fejlen flytter rum, er det telestaten.

Hvis det er et af rummene med to sløjfer, er det mere besværligt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis