Lime stænkplade over komfuret

Hej.
Jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg skal lime en stænkplade over komfuret.
Vil det overhovedet gøre en forskel med så lille stænkplade?

Man kan ikke se det på billedet , men fliserne buler lidt udad bag stænkpladen, så pladen vipper lidt og der er lidt afstand mellem stænkpladekanten og fliser, op til 5mm på den ene side.

Stænkpladen skal vel ikke tvinges/presses mod væggen? 
Så bliver den skæv og det bliver nok synligt. 

Skal man så lime den på samme måde som man limer et spejl, men lodrette baner af montagelim, så fugten ikke hober sig op bag pladen? 

Hvad med dampe, fedt fra madlavning og støv som vil samle sig bag pladen - der kan man ikke gøre rent.
Jeg har købt LIP montagelim, temperaturbestandighed til +90°C. 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Normalt vil man ikke montere en stænkplade når nu der er fliser. Fliserne udgør jo en stænkplade i sig selv. I mine øjne ser det forkert ud, så jeg ville droppe den hvis det var mig.
hej
AV....den er kedelig; men problemer er til for løses.
brug det højeste punkt som udgangspunkt, marker pladen på fliserne og påfør din lim i så tyk en strimmel langs markering så det udjævner højdeforskellen....giv derefter et par mindre klatter på fliserne omkring det højeste punkt.
du kan herefter trykke pladen fast på væg (brug evt. stump plader el. lignende, for at fordele trykket)
den limmasse der trykkes ud langs den buede plade sprøjtes med `fed` sæbevand (forstøver) og du kan bruge en 
gummispartel (fås f.eksp. i jemogfix) ti l`skrabe det overskyende lim af.

GOD AREJDSLYST
Bh.....dan-49   42315739
Mange tak Mads of Dan
Det kan godt være fliser er bedre. Den stænkplade ser også for lille ud til at gøre en forskel. 
Jeg må kigge om fugen og flisen kan beskyttes med et eller andet , mod fedt og damp fra madlavningen .
Borup og andre laver imprægnering til fliser.
Helt almindelig bivoks er også en mulighed.

Elektronikteknikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis