Gammel Silverpool skal nedlægges

Min gode gamle Silverpool er blevet utæt, og skal nedlægges. Den måler 9 x 5 meter og jeg har beregnet at den er på ca. 55 kubikmeter. Inden jeg går i gang med at få gjort arbejdet, vil jeg godt vide hvad jeg støder på.

Er der nogen her der har erfaring med nedlæggelse af disse Silverpools med stålsider. Er der f.eks. beton i bunden, og hvis ja, hvor tykt et lag. Er der beton udvendigt i sider og hvis ja, er det bygget op med fundablokke eller støbt ?


4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ved ikke hvordan din pool er lavet men det man ofte gjorde før i tiden, var at man stillede poolen op på et afrettet underlag af grus, og fyldte vand i, så poolen stod frit kun holdt op af det tynde stålskellet spændt ud af vandet og så fyldte man jordfugtig beton rundt om, som så langsom hærdede op uden at trykke siderne ind. Så forvent at finde noget beton op ad siderne men ellers ikke noget beton.
Hvis konstruktionen er som du skriver, så må jeg kunne nøjes med at få afmonteret stålsiderne, lade betonen være da den er under niveau, og så få fyldt sand og grus i indtil 30 cm fra toppen. Resten skal så fyldes med jord.

Nu gælder det så om at finde et foretagende der kan gøre det, uden at det koster spidsen af en jetjager. Nogen forslag ?
Du kan ikke få lavet noget af en håndværker uden at det koster spidsen af en jetjager. Hvis du skal gøre det billigt, så bestiller du materialerne hos en vognmand tippet af ved fortorvskanten, ikke i bigbags. Så lejer du en motorbør og så indkalder du alle dine venner, der skylder dig en tjeneste og som er ved alm. godt helbred og så kører i det ind på en dags tid. Husk at købe rigeligt af øl og pizza.
Hvis det er tør betonblanding som er brugt, og så med tiden hærdet med fugtr fra jorden, så er det ret nemt at hugge væk. Så det vil jeg da foreslå. at du gør så det ikke ligger og generer nede i jorden.
Men ellers vi et lokalt entrepenør firma kunne klare det. Det skal jo komme med lastbil, køres ind og stamps lidt op. Det nederste kan vær fyldjord / sandmen øverst skal det være det lidt dyrere muldjord, hvis du skal have glæde af det som have. Hvis du beder om fast tilbud så tager de jo al risiko og derved bliver det sikkert dyrere for dig.
Og forvent at dele af haven bliver kørt op, 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis