Tvivlsom inddækning af vandrør i bruser, hvad kan man gøre?

Hej,

Jeg har været igang med at fikse et bruseamatur der drypper. Første forsøg var at udskifte lukke/afspærringsventilen, men måtte opgive da eksiterende ventil var irret så godt fast at jeg ikke kunne vride den fri.

Nu har så fjernet vægrosetterne for at tjekke mål inden jeg bestiller nyt amatur, og opdagede her at rørerne er ført "igennem" flisen på en (for mig at se) tvivlsom måde, hvor der kan komme vand ind på selve væggen. 

Har vedlagt billeder af området.

Har I nogle forslag til hvad der bør gøres for at sikre det område så der ikke kan komme vand ind på/i væggen? 

På forhånd tak,
Jannick
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
fuge det op med silikone
Det er ikke fliserne der udgør det vandtætte lag, så du behøver ikke at gøre andet en at montere rosetterne igen. Vandtætningen er lavet ved væggen er påført gummi inden fliserne monteres.

Selvbygger med stort S. 
Stadig en tur med silicone bag rosetten. 
Det er en af de steder hvor der er risiko for et svagt sted.
Du skal lukke for vandet ved hovedhanen som sidder ved vandmåler. Så kan armaturet skrues af. Der er ikke afspærrings ventiler ved brusearmatur. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Hej igen - og tak for jeres svar.

Har været ved at læse op på vådrums / gummi membran. Jeg har ikke erfarmingen med hvordan det "ser ud" efter at være påført, men når jeg sætter en negl på væggen virker det som rå mur/puds. Tvivler på det er påført en membran. 

Giver det mening jeg prøver at skrabe pudsen lidt af, og så giver området et par gange gummi membran, eller bare silikone fra starten?

På forhånd tak,
Jannick
Gummi membran ind i hullet giver ingen mening. Du tætner med silicone. Det du kan mærke er sikkert fliseklæb, så det er meget vanskelig at konstatere om der er brugt membran. Det er iøvrigt ikke altid det er et krav.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis