Nyt gulv på trappe med skrå stødtrin

Kære LDS'er,

Jeg pønser på at lægge et svømmende laminatgulv ovenpå et gammelt trægulv men trappen giver hovedbrud da stødtrinene er skrå.

Jeg ville være taknemmelig for lidt input om mine muligheder:

1) Slippe afsted med kun at lægge nyt gulv på selve trinene og så bruge en slags skrå afslutningsliste inde ved stødtrinene
2) Lægge nyt gulv på stødtrinene også
3) Indse at jeg er amatør også ringe efter en professionel

(metalstængerne er del af gelænderet og skal fjernes). 

På forhånd tak!
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan bare lægge gulv på trinene. Den kant der kommer imod stødtrin vil jo slutte tæt på øverste kant når stødene har den retning. Det samme vil en fejeliste, så det behøver ikek at være skråt.
Noget andet er det men "svømmende gulv " og laminat. 
Jeg ville ikke lave svømmende gulv ( løs ) på en trappe. Du vil nemt kunne skubbe trin ud og derved lave en farlig situation. På samme måde med laminat, som jeg anser for at være for glat. 
Det trin du viser ser så fint ud at du kun kan lave det værre ved at lægge noget oven på. 
Prøv at vaske det et par gange med sæbespåner vand

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Enig med elmand - jeg har dog set trapper med vinyl-træ limet fast, men du slipper ikke for en forkant liste af træ, plast, gummi eller bedst alu. - ellers slides kanten alt for hurtigt og det ser grimt ud. Rigtig linoleum eller tæppefilt har meget høj slidstyrke, men det er ikke gratis og heller ikke så nemt at lægge. Modsat har jeg været med til at fjerne sådan noget efterfølgende - stort arbejde.  

Mange tak for hjælpsom info!
Jeg er også enig. Det du lægger ovenpå vil skulle limes, tror jeg, for at undgå at falde.

Det ser da ud som om der er rigelig træ at slibe af, måske det kan blive flot, bare at slibe.. eller evt. Blot vaske, som Erik siger (han har sgu så tit ret, I det han siger!, så lyt godt efter🤣)
Alternativt kunne man måske lime linoleum på, som cdp skriver.

Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis